Narrow your search

Library

UCLL (956)

KU Leuven (637)

Odisee (628)

VIVES (589)

Thomas More Kempen (560)

Arteveldehogeschool (547)

Hogeschool Gent (504)

Thomas More Mechelen (463)

UGent (326)

UAntwerpen (271)

More...

Resource type

book (926)

audio (89)

object (76)

image (21)

periodical (13)

More...

Language

Dutch (632)

English (172)

French (116)

Undetermined (15)

Spanish (9)

More...

Year
From To Submit

2023 (4)

2022 (10)

2021 (7)

2020 (27)

2019 (21)

More...
Listing 1 - 10 of 956 << page
of 96
>>
Sort by

Book
Carjacking : une aventure à Bruxelles
Authors: ---
ISBN: 9028926496 Year: 1999 Volume: *130 Publisher: Kapellen Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Functionaliseren van taalonderwijs : beschouwen, bedacht zijn, beginnen.
Authors: ---
ISBN: 902761394X Year: 1989 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor de functionaliseren van het taalonderwijs. Functionaliseren van het taalonderwijs is in essentie het streven, passende leerstof zodanig aan te bieden dat de kinderen het leren op school ervaren als een zinvolle bijdrage aan hun eigen leefomstandigheden, levensverwachtingen en persoonlijke mogelijkheden. Het boek geeft achtergronden, schetsen, kritische beschouwingen en probleemanalyses die duidelijk moeten maken dat de functionaliseringsgedachte niet uit de lucht komt vallen. Daarbij komt nadrukkelijk aan de orde dat het functionaliseren van het taalonderwijs geen kwestie is van alles of niets. Het is heel goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs. De essentie van functioneel taalonderwijs is het onderwijs zo in te richten, dat kinderen steeds meer gevoel krijgen dat ze met dingen bezig zijn die voor henzelf belangrijk zijn. Funcionaliseren van taalonderwijs op de basisschool is geen kwestie van alles of niets. Het is goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs.

Correspondance facile : modèles de lettres : correspondance privée et courrier d'affaires.
Author:
ISBN: 2011550831 9782011550835 Year: 2006 Publisher: Paris Hachette


Book
De basis : Nederlands voor buitenlanders
Author:
ISBN: 905352231X 9053522573 9053522662 9053522670 9053522654 9789053522677 9789053522318 9789053522578 9789053522653 9789053522660 Year: 1996 Publisher: Amsterdam ; Meppel : Boom,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Exercices pour l'apprentissage du français : modes d'emploi
Authors: ---
ISBN: 2278038400 9782278038404 Year: 1992 Publisher: Paris Hatier

Film.
Authors: ---
ISBN: 0194372316 9780194372312 Year: 2001 Publisher: Oxford Oxford university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Start testing your vocabulary
Authors: ---
ISBN: 0140808507 9780140808506 Year: 1985 Publisher: London Penguin books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Netwerk Nederlands. 1.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9030628510 905035436X 9030628731 9050354645 9030629592 9050354653 9050354815 Year: 1997 Publisher: Wommelgem Antwerpen Van In Den Gulden Engel


Book
Adaptation and evaluation of a German sign language test : a computer-based receptive skills test for deaf children ages 4-8 years old.
Author:
ISBN: 9783937816791 Year: 2011 Publisher: Hamburg Hamburg university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Despite the current need for reliable and valid test instruments to monitor the sign language acquisition of Deaf children in different countries, very few tests offering strong evidence for their psychometric properties are commercially available. A German Sign Language (DGS) test that focuses on linguistic structures acquired in preschool- and school-aged children (4-8 years old) is urgently needed. The present study uses as a template a test which has sound psychometric properties and has been standardized on another sign language as a starting point for tests of sign languages that are less documented, such as DGS.This book makes a novel contribution to the field by examining linguistic, cultural, methodological, and theoretical issues in the process of the adaptation from the source language test to the target language test, and by providing a model for future test adaptations. It also includes concrete steps for the test development and adaptation process.Adaptation and Evaluation of a German Sign Language Test addresses students and researchers alike who are involved in sign language test development and adaptation. It also provides a comprehensive summary in German.


Book
A new reader for modern times
Author:
ISBN: 9011855035 9011855086 9789011855083 9789011855038 Year: 1971 Publisher: London Purnell

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 956 << page
of 96
>>
Sort by