Listing 1 - 10 of 956 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor de functionaliseren van het taalonderwijs. Functionaliseren van het taalonderwijs is in essentie het streven, passende leerstof zodanig aan te bieden dat de kinderen het leren op school ervaren als een zinvolle bijdrage aan hun eigen leefomstandigheden, levensverwachtingen en persoonlijke mogelijkheden. Het boek geeft achtergronden, schetsen, kritische beschouwingen en probleemanalyses die duidelijk moeten maken dat de functionaliseringsgedachte niet uit de lucht komt vallen. Daarbij komt nadrukkelijk aan de orde dat het functionaliseren van het taalonderwijs geen kwestie is van alles of niets. Het is heel goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs. De essentie van functioneel taalonderwijs is het onderwijs zo in te richten, dat kinderen steeds meer gevoel krijgen dat ze met dingen bezig zijn die voor henzelf belangrijk zijn. Funcionaliseren van taalonderwijs op de basisschool is geen kwestie van alles of niets. Het is goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs.
475.2 --- Taalonderwijs --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- moedertaal: didactiek lagere school --- taalonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands --- Lager onderwijs
Choose an application
Choose an application
#KVHA:Taalonderwijs Nederlands --- 837 --- Nederlands --- onderwijs --- taalverwerving --- Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal --- taalcursussen. --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands
Choose an application
Didactics of French --- #KVHA:Grammatica; Frans --- #KVHA:Taalonderwijs; Frans --- Frans --- Latijn --- Spraakkunst --- 837.2 Klankleer; algemeen --- 804.0-07 --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving
Choose an application
#KVHA:Taalonderwijs; Engels --- Engels --- 837.1 Spraakkunst; algemeen
Choose an application
#KVHA:Taalonderwijs; Engels --- #KVHA:Woordenschat; Engels --- Engels --- woordenschat
Choose an application
803.93-07 --- #KUPV:EC --- #BSCH: vak: Nederlands --- Nederlands: handboeken secundair onderwijs --- Nederlands: handboek secundair onderwijs --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs taalverwerving --- Schoolbooks - Didactic material --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving
Choose an application
Despite the current need for reliable and valid test instruments to monitor the sign language acquisition of Deaf children in different countries, very few tests offering strong evidence for their psychometric properties are commercially available. A German Sign Language (DGS) test that focuses on linguistic structures acquired in preschool- and school-aged children (4-8 years old) is urgently needed. The present study uses as a template a test which has sound psychometric properties and has been standardized on another sign language as a starting point for tests of sign languages that are less documented, such as DGS.This book makes a novel contribution to the field by examining linguistic, cultural, methodological, and theoretical issues in the process of the adaptation from the source language test to the target language test, and by providing a model for future test adaptations. It also includes concrete steps for the test development and adaptation process.Adaptation and Evaluation of a German Sign Language Test addresses students and researchers alike who are involved in sign language test development and adaptation. It also provides a comprehensive summary in German.
#KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- #KVHA:Taalonderwijs; Gebarentaal --- #KVHA:Evaluatie; Gebarentaal --- Language
Choose an application
Engels: handboek secundair onderwijs --- C6 --- taalonderwijs (x) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Listing 1 - 10 of 956 | << page >> |
Sort by
|